Преводач

Windows 7



Инсталиране на Уиндолс от флашка.

Може би ви се е случвало да искате да инсталирате или преинсталирате даден компютър, но той да няма DVD/CD устройство. Хубавото е че това може да стане и от USB устройство(флаш памет), което доста ще ви улесни в случая. Самото инсталиране от флашка не се различава от инсталирането с диск, просто трябва да я направите инсталационна, като тя трябва да е с големина не по-малка от 4GB.

Тук ще покажа 2 програми с които може да стане това и те са много лесни за употреба.


1. Windows 7 USB/DVD Download Tool е безплатна програма, предназначена за бързо качване на ISO на Windows 7 на USB флаш. За работата си софтуерът изисква наличие на XP SP2 или по-късна операционна система Windows. Освен това, при работа под XP ще са ви нужни пакетите .NET Framework 2.0 и Microsoft Image Mastering API V2, които също могат да бъдат свалени от сайта на Microsoft.

Използването на Windows 7 USB/DVD Download Tool е доста лесно. На 1-ва стъпка покажете на програмата къде се съхранява ISO файла с вашият Уиндолс, където е свален и натиснете Next.
На втората стъпка изберете USB-device (USB-устройство).


Понататък изберете флашката, на която искате да поместите Windows 7 и натиснете бутона за начало на копирането (Begin copying).

В случай, че имате данни на флашката, програмата ще ви подкани да ги изтриете (поне при мен така се получи), за да осигури достатъчно място, дори и да имате.



На процеса на флашката ще бъдат копирани всички необходими файлове за инсталиране на Windows 7.  


След края на копирането ще можете да видите файловете във флашката.

Вашето компютър ще трябва да може да „буутва“ от USB флаш. Ако това не стане, влезте в BIOS и задайте първоначално компютърът да стартира не от HDD и DVD, а от USB flash.

2.WinToFlash е втората програма, позволяваща да се създаде инсталационна флашка с Windows 7. За начало кликнете на бутона със зелената отметка.


Сега изберете Transfer Windows Vista/2008/7 setup to USB drive.


Най-отгоре посочете диска с Windows 7, а отдолу – избраната USB флашка. В приведения пример, DVD устройството е (E:), а флашката - (F:).



Понататък ще трябва да се съгласите с правилата на Windows 7 и да натиснете бутона Continue.  


Сега просто изчакайте да приключи процесът по форматиране на вашата USBфлашка и копирането на всички необходими файлове. 


Това е, вашата флашка е готова. Сега можете да си инсталирате Windows 7 на нетбук или друг компютър, който поддържа стартиране от USB флашки.



Оптимизиране на Windows 7

Спиране на System Restore

System Restore на пръв поглед е една полезна функция, благодарение на която вие можете да връщате операционната система към по предишен период от време. Чрез този инструмент може да възстановите всички промени, които са били извършвани в системни файлове, регистрационни ключове. Освен това ще се премахнат и инсталиралите програми, които сте добавили през дадения отрязък от време. Най-важно обаче е, че System Restore няма да засегнете персоналните ви файлове (документи, снимки, архиви и други).

За да се върне системата се създават Restore Points (Точки на възстановяване). По подразбиране, тези точки се правят автоматично от ОС преди всяко инсталиране на програма, устройство (device) или актуализация. Разбира се, точките могат да се създават и от вас.

Главният проблем на инструмента е, че не винаги „връщането” на системата помага, а освен това се заема и много пространство на твърдия диск. Има и много по-добри алтернативи като Norton Ghost, Acronis True Image и други.

За да спрете System Restore, натиснете с десен бутон върху Computer (Моят компютър) –> Properties (Свойства). Ще се отвори прозорецът System (Система). Прегледайте страничната лента за връзката System Protection (Защита на системата). Ще видите следния прозорец:




Тук е мястото да спомена, че подобно на другите програми за backup и възстановяване, System Restore създава точките за отделните твърди дискове. По подразбиране, както е показано и на картинката, е зададено да се създават точки само на дяла, в който е инсталирана операционната системата.

За да спрете създаването на точки в дял C: (или този, на който е инсталирана системата), трябва да го маркирате и да натиснете върху бутона Configure (Конфигурация). Ще се отвори нов прозорец. Там трябва да маркирате отметката Turn off System Protection (Спиране на създаването на точки за възстановяване на този дял). След това натиснете върху OK за да се затвори прозореца. Готови сте!

Бележка: Всички точки, които са били създадени досега, ще бъдат безвъзвратно изтрити. Ако мислите, че ще използвате инструмента System Restore, тогава прескочете тази стъпка.

User Account Control е специално приложение на Windows 7, което трябва да помогне за сигурността на вашата операционна система. До тук това е много добре, но всеки път, когато например инсталирате ново приложение или опитате да промените нещо в настройките на Windows, започват да изскачат малки прозорчета, чрез които се чака потвърждение за изпълнение на следната операция от вас преди да се изпълни задачата. На моменти това е доста дразнещо, а и един антивирусен софтуер + защитна стена върши достатъчна работа.

За да изключим тази функция на Windows, отворете Control Panel (Контролен панел) > All Control Panel Items (Всички елементи в контролния панел) > User Acounts (Потребителски акаунти) > Change User Acount Control settings (Променяне на настройките за потребителския контрол) > Ще видите следния прозорец:




Както може би и сами разбрахте, за да спрете услугата трябва да си поиграем с плъзгача. Нека обаче първо разгледаме по какъв начин може да се конфигурира UAC:

• Always Notify – Ако изберете тази опция, винаги ще ви се иска потвърждение когато инсталирате нова програма на компютъра или правите промени в настройките на операционната система. Тази опция се препоръчва от Microsoft ако често инсталирате промени и правите доста промени по настройките.
• Default – Тази опция е избрана по подразбиране от Microsoft. Тук се иска потвърждение само когато се инсталират програми, а когато правите промени по настройките на ОС няма да бъдете притеснявани от UAC.
• Programs try to make changes – Ако пък изберете тази опция, ще ви се иска потвърждение само когато някоя програма се опита да прави промени по настройките на операционната система.
• Never notify – При тази опция, както сигурно и на всички им стана ясно вече, няма никакви потвърждения. Може да правите каквото пожелаете, без да ви притесняват излишни прозорци.

След като изберете последната опция, натиснете върху бутона OK. Ще се появи друг прозорец, от който ще трябва да излезете от потребителския акаунт, за да може настройките да влязат в сила.

Премахване на ненужните програми, стартиращи се с Windows 7

Тук нещата са доста ясни и прости. Когато сте инсталирали голямо количество програми, доста от тях по някаква причина се стартират заедно с операционната система. Това води до бавен boot на системата, а и освен това тя се стартира с доста ненужни процеси, от които, разбира се, се намаля производителността. Изключването на тези програми става доста лесно.

Изпълнете клавишната комбинация Windows + R за да се стартира прозореца Run. В полето напишете msconfig и натиснете Enter. Ще се отвори прозореца System Configuration (Конфигурация на системата). Отворете таба Startup (Стартиране) и ще видите следния прозорец:





Тук ще видите всички програми, които се стартират заедно с операционната система в момента. Както виждате, дадено е тяхното име (Startup Item), името на файла (Command) и мястото, на което се намира той (Location).

За да премахнете някоя програма от списъка, трябва само да я отмаркирате от списъка и това е всичко! Трябва да внимавате обаче какви файлове премахвате, защото може да са нужни за системата. Премахвайте само файлове, за които сте сигурни, че няма да ви трябват.

И все пак – За да разрешите на всички програми в списъка да се стартират с ОС, натиснете върху бутона Enable all (Разрешаване на всички), а за да им забраните да го правят – Disable all (Забраняване на всички).

След като изберете кои програми искате да не се стартират заедно с ОС, натиснете върху бутона Apply (Запазване на настройките). Натиснете върху OK за да се затвори прозореца. Ще се отвори друг прозорец, от който Windows 7 ще ви подкани да рестартирате системата, за да влязат в сила промените. Разполагате с два бутона: Restart (Моментално рестартиране на системата) и Exit without Restart (Изход от инструмента без рестартиране). Сами изберете какво искате да направите. След рестартиране на Windows 7, независимо веднага или след един час, промените ще са влезли в сила.

Както повечето от вас знаят, услугите (services) работят на заден план, или казано по-простичко „скрити” в операционната система. Те улесняват работата ви на компютъра, но половината от тях в повечето случаи са напълно излишни и само хабят ресурси. Това, което можете да направите е да ги изключите (като естествено винаги може да ги пускате отново след това). По този начин ще увеличите както бързодействието, така и производителността на новата операционна система.

За да отворите прозореца за настройка на услугите използвайте клавишната комбинация Windows + R за да се стартира прозореца Run. В полето напишете services.msc и натиснете Enter. Ще се отвори прозореца Services (Услуги), който изглежда по следния начин:





Ако сте виждали този прозорец при Windows XP или Vista, ще забележите, че той не е претърпял никакви промени и в Windows 7. В отвореният прозорец е списъкът с услуги. За да отворите някоя услуга в детайли, натиснете два пъти върху него или с десен бутон изберете опцията Properties (Свойства). Ще видите следния прозорец:





Ето как изглежда гореописания прозорец. От Service Name може да видите краткото име на услугата, а от Display Name е показано как се показва в списъка Services. Както сами сте се досетили, в полето Description e дадено кратко описание за това, което се извършва от услугата. От Path to executable може да откриете точния път до стартиращия файл на услугата.

Стигнахме до най-важната част, която е именно Startup type – От тук може да определяте дали услугата да се стартира автоматично (Automatic), автоматично (но със закъснение) (Automatic (Delayed Start)), ръчно стартиране (Manual) и спиране на услугата (Disabled). Това е всичко!

Ето списъка и с услугите, които може да изключите:

• Application Management – Тази услуга служи за премахването на програми от Add/Remove Programs. Тъй като не деинсталирате програми постоянно, може да я оставите Manual.
• Background Intelligent Transfer Service – Тази услуга е нужна само ако използвате Windows Update. Ако не актуализирате операционната система, може да я изключите – Disabled.
• Computer Browser – От тук се поддържа списък за компютрите включени в локалната мрежа. Ако вкъщи имате само един компютър или не искате да знаете за другите компютри в мрежата, изключете услугата – Disabled.
• Cryptographic Services – Служи основно за инсталирането на актуализации от Windows Update. Тази услуга може да промените в ръчен режим – Manual.
• DHCP Client – Тази услуга ви е нужна само, ако сте с динамичен IP адрес. В противен случай – Disabled.
• Distributed Link Tracking Client – Тази услуга служи за връзка между файлове на отделни компютри. За домашни PC-та не се използва – изберете Disabled.
• Distributed Transaction Coordinator – Услуга, свързана с предходната. По принцип тя е в ръчен режим, но вие спокойно може да си я изключите – Disabled.
• HomeGroup Listener/Provider – Тези две услуги са нужни за да работи новата мрежа HomeGroup. Ако вкъщи имате само един компютър, или нямате нужда от специално споделяне на файлове между компютрите си може да спрете двете услуги – Disabled.
• IP Helper – Използва се за работа с IP адреси от адресното пространство IPv6. Тъй като тази адресация все още се използва много рядко, може да изключите тази услуга – Disabled.
• Microsoft Software Shadow Copy Provider – Тази услуга се използва за Backup-и. Ако не използвате инструмента за резервни копия – Disabled.
• Print Spooler – Тази услуга е нужна само, ако имате принтер. В противен случай – Disabled.
• Remote Access Connection Manager – Чрез тази услуга се създава мрежова връзка. Ако не ползвате Dial-Up достъп, изключете я – Disabled.
• Secondary Logon – Услугата позволява стартиране на процеси от друг потребител, изключете я – Disabled.
• Server – Тази услуга позволява споделянето на директории, файлове и принтери. Ако не сте в LAN мрежа или не споделяте нищо – Disabled.
• Telephony – Тази услуга служи за контрол на Dial-Up връзките. Ако ползвате Dial-Up или VPN, оставете услугата включена. Ако обаче това не е така – Disabled.
• Themes – Ако не използвате Aero темите, изключете тази услуга – Disabled.
• Windows Defender – Напълно ненужно приложение според мен. Изключете тази услуга – Disabled.
• Windows Media Player Network Sharing Service – Тази услуга служи за споделяне на библиотеката на плеъра в мрежата. Изключете я – Disabled.
• Windows Search – Ако не използвате търсачката често, изключете тази услуга – Disabled.
• Windows Update – Ако не инсталирате актуализациите от Microsoft – Disabled.
• Windows Time – Тази услуга служи за синхронизиране на часовника на компютъра с няколко сървъра през определено време. Напълно ненужна услуга – Disabled.

За да отворите този инструмент, отворете Контролния Панел => Programs => Turn Windows features on or off. Ще видите следния прозорец:




Казано по най-простичкия начин, това е еквивалент на остарелия вече инструмент в Add or Remove Programs ->Windows Components. От тук сигурно сами сте се досетили, че тук се намират почти всички компоненти към ОС, които могат да бъдат както премахвани, също така и добавяни (с изискване на инсталационният диск). Затова, ако някои от компонентите които сте изключили ви потрябва, в последствие може лесно да бъде добавен.

Компонентите, които безпроблемно можете да премахнете според мен са:

• Games – Тук са включени всички вградени игри в операционната система. Ако не ги играете, можете да премахнете отметката (Ако махнете отметката, това не означава, че няма да може да играете други игри).
• Indexing Service – Това е инструментът, чрез който се индексират всички файлове в компютъра. По този начин се предполага че ще можете да откриете по-бързо файл/директория, ако не знаете къде се намира.
• Internet Explorer 8 – Ако този браузър не ви харесва, не го използвате или сте инсталирали друг браузър, може да премахнете отметката (Бележка: Това е първата операционна система, в която може да премахнете IE без да последват някакви неприятни последици).
• Media Features – Тук са включени три програми: Windows DVD Maker, Windows Media Player и Windows Media Center. Първата се използва за създаване на DVD дискове, втората е познатият ни мултимедиен плеър, а третата е мултимедийния център в OS. От тук може да оставите само Windows Media Player, но ако все пак желаете да създавате DVD дискове с гореописаната програма или да използвате центъра, оставете отметките.
• Print and Document Services – Тук са включени инструменти, които помагат за печатането/сканирането на документи. Ако нямате принтер/скенер, спокойно може да премахнете отметката за цялата категория.
• Remote differential Compression – Това е инструмент, с чиято помощ се сравняват разликите между два файла като се използва минимално количество трафик.
• Tablet PC Components – Тук са добавени инструменти, които ще помогнат за работата ви с Tablet PC. Ако вашият компютър не е такъв, можете да премахнете отметката на цялата категория.
• Windows Gadget Platform – Ако не използвате притурките в операционната система, премахнете тази отметка.
• Windows Search – Този компонент представлява цялата търсеща машина на операционната система. Ако не използвате търсачката, може да премахнете тази отметка.

Включване/Изключване на хибернацията

Хибернацията е режим, подобен на Stand by/Shut Down. Компютъра се изключва напълно, както при същинско изключване (Shut Down). При този режим обаче, Windows 7 съхранява отворените прозорци и информацията в тях на специален файл на твърдия диск. По този начин ще успеете да запазите нещата, които сте отворили, за да може следващият път, когато стартирате компютъра да продължите от там, откъдето сте спрели. Той ще зареди всички приложения, които са били отворени преди влизане в режим Hibernate.

За да включите/изключите хибернацията, използвайте клавишната комбинация Windows + R за да се стартира прозореца Run. В полето напишете cmd и натиснете Enter. Ще се отвори прозореца Command Prompt, който изглежда по следния начин:




За да изключите режим “Hibernate” въведете следното:
• powercfg -H OFF. След това натиснете Enter.
За да включите отново режим “Hibernate” въведете следното:
• powercfg -H ON. След това натиснете Enter.

Това е всичко! След като натиснете Enter, може да затворите прозореца.

По-бързо стартиране на Windows 7

В тази стъпка ще ви покажа как чрез няколко прости настройки, системата ви може да се стартира за около 20-30 секунди.

Изпълнете клавишната комбинация Windows + R за да се стартира прозореца Run. В полето напишете msconfig и натиснете Enter. Ще се отвори прозореца System Configuration (Конфигурация на системата). Отворете таба Boot (Стартиране) и ще видите следния прозорец:




Ето така изглеждат настройките тук. От този прозорец може да променяте начина на стартиране не операционната система.

Натиснете върху бутона Advanced Options (Разширени настройки). Ще видите следния прозорец:





Маркирайте опцията Maximum Memory (Максимум памет) и задайте точния размер на вашата оперативна памет (RAM). След това маркирайте опцията Number of processors (Брой процесори) и задайте точния брой на процесорите.

Бележка: при дву- и повече ядрени процесори се посочва броя на ядрата (в моя случай T3200 – 2 ядра).

Натиснете върху бутона OK за да се затвори прозореца и рестартирайте компютъра. Ще усетите разликата.

Това се прави, за да може когато стартирате компютъра, операционната система да не губи време в откриването на паметта и процесора. Така значително ще намалите времето за стартиране на Windows 7.


Как да върнем лентата Quick Launch в Windows 7

По подразбиране, в Windows 7 не съществува лентата Quick Launch, както беше при Windows XP и Vista. Тъй като доста потребители все още искат да използват лентата за бързо стартиране на приложения, ще ви покажа как става в тази стъпка.

1) Натиснете с десен бутон върху празно място в лентата със задачи и махнете отметката на Lock the Taskbar (Заключи лентата със задачи).
2) Натиснете отново с десен бутон върху лентата със задачи, отворете менюто Toolbars (Ленти с инструменти) и натиснете върху New Toolbar (Нова лента). Ще видите следния прозорец:




3) В полето, в което пише Desktop, въведете следното:
%userprofile%AppDataRoamingMicrosoftInternet ExplorerQuick Launch
4) Изберете папката Quick Launch и натиснете върху бутона Select Folder(Избери папката).
5) Вече ще видите добре познатата ни лента. След като преди малко отключихме цялото старт меню, може да преместите лентата където пожелаете.
6) Освен това ще искате да скрете текстовете в лената както и имената на иконите. Натиснете с десен бутон върху лентата и премахнете отметките на Show Text и Show Title.
7) Eто какъв ще бъде и резултата:


Как можете да проверите, кой е вашият  системен драйв?

За целта можете да използвате следната команда в командния промпт: echo %systemdrive%

  

  Две директории в които НЕ трябва да пипате





В тези 2 директории на практика се намира операционната система. В C:\Windows\system32 се намират повечето от Core системните компоненти(exe-та, различни инструменти, библиотеки на приложенията и драйвърите за операционната система). Внимавайте, когато работите с тези директории. 

Ще ви покажа още една променлива системна команда, която ни дава пътят, където се намира нашият Уиндолс: 
                              echo %windir%
 
 
 В Windows 7 имаме 2 директории Program files:
  1. Program Files  - тук се инсталират 64 битовите приложения
  2. Program Files (x86) - се инсталират 32 битови приложения.
Тези 2 директории съдържат приложения, които не са част от операционната система. Това могат да бъдат всякакви софтуерни приложения. Тези 2 директории се използватот повечето инструменти за инсталиране на софтуер. Всяка програма си има своя поддиректория в Program Files или Program files (x86). В съвременните версии на Windows имаме разделение в което, приложенията държат своите данни и своите временни файлове в отделни директории на самите "юзъри". Това позволява да имаме многопотребителска среда тест, когато 1 потребител работи с 1 приложение, друг може да работи със същото приложение по същото време без да влизат в конфликт, тък като не работят с общи данни. Всеки потребител има или може да създава профили. Вашият профил се намира в Users, на системния драйв.%SystemDrive%\Users



На следващата картинка можете да видите командата, която показва Users на даден компютър: dir Users



Има системна променлива, която ви казва направо кой е вашият профил: echo %userprofile%


 
Всеки потребител(User) има свое собствено пространство и данни. Ако вие си добавите нещо в любими сайтове(Favorites), то се добавя само за вас и не е видимо за останалите потребители.

 Друга директория е System Volume Information

Тя също се използва от операционната система и различни нейни компоненти, за да държат данни в повечето случай временни данни или back up неща. Например функцията System restore, която съхранява информацията за драйвърите, регистри информация, за да можете да възстановите безпроблемно последната конфигурация. Използва System Volume Information, за да държи тези данни. Други подобни примери са Windows Indexing Service и Windows Search, които събират информация примерно, когато търсите дадени файлове и ги намирате много бързо.


Има 2 специални директории: APP Data/Application data
В тях приложенията си създават свои собствени директории, където си държат данните. Примерно гледате клип в Youtube, вашият браузър сваля информация и я съхранява тук. 
Всеки потребител има свой регистър(registry)

Какво представлява регистъра?

В регистъра се съдържат два основни елемента: ключове и стойности. Ключовете са подобни на папките, а стойностите - на файловете в тях. Ключовете могат да съдържат стойности или подключове. Синтаксисът на пътя на ключовете в регистъра е подобен на този в Windows - използват се наклонени черти за да се определи нивото на йерархия при достъп. Ключовете трябва да имат име без значение с малки или големи букви и без наклонени черти.
По-долу са изброени седем главни ключа, обикновено кръщавани от операционната система при създаването на регистъра по името на техните константи в Win32 API или чрез синонимни абревиатури:


  • HKEY_LOCAL_MACHINE или HKLM
  • HKEY_CURRENT_CONFIG или HKCC (само в Windows 9x/Me и NT-базираните версии на Windows)
  • HKEY_CLASSES_ROOT или HKCR
  • HKEY_CURRENT_USER или HKCU
  • HKEY_USERS или HKU
  • HKEY_PERFORMANCE_DATA (само в NT-базираните версии на Windows, но невидим в Windows Registry Editor)
  • HKEY_DYN_DATA (само в Windows 9x/Me, и невидим в Windows Registry Editor)
    .
    HKEY_LOCAL_MACHINE (HKLM)
    Съдържа настройки, отнасящи се за локалният компютър.
    HKEY_CURRENT_CONFIG
    Съдържа информация, събрана по време на работата на операционната система.
    Информацията се обновява при при всяко зареждане на операционната система.
    HKEY_CLASSES_ROOT (HKCR)
    Съдържа информация за регистрираните данни от приложения, като например файлови асоциации.
    HKEY_USERS (HKU)
    Съдържа съответстващи на HKEY_CURRENT_USER ключове, но за всички налични потребители на системата.
    HKEY_CURRENT_USER (HKCU)
    Съдържа настройки за текущият потребител на системата.
    HKEY_PERFORMANCE_DATA
    Информация за производителността, събрана по време на работа и докладвана от NT ядрото на операционната система или от други източници, като системни драйвери например. Обновява се при всяко зареждане на операционната система.
    HKEY_DYN_DATA
    Ключа се използва само в Windows 95, Windows 98 и Windows Me.
    Съдържа информация за хардуера и мрежови статистики



10 команди за Windows 7
Alt + P
Тази комбинация активира панела за преглед на избрания от Вас файл в Windows Explorer, било то изображение, звук или видео документ. Този панел е страхотен за преглед на снимки, избягвайки необходимостта от специален, допълнителен софтуер.

Windows + Up и Windows + Down
Ако прозорецът Ви е минимизиран, натиснете Windows + стрелка нагоре, за да го запълните до цял екран. Windows + стрелка надолу ще минимизира активния прозорец.

Windows + Shift + Up и Windows + Shift + Down
Натискането на тези три клавиша ще разпъне вертикално активния прозорец до максималната височина на работния плот (ширината на прозореца, обаче, ще остане същата). Натискането на Windows + Shift + надолу ще възстанови прозореца до предишните му размери.


Windows + + и Windows + -
При натискане на бутона Windows или с плюс или минус клавишите се активира лупа, която Ви позволява да увеличите изображенията на целия десктоп или на части от него. Можете също така да персонализирате лупата да следва курсора на мишката.


Windows + Left и Windows + Right
Тези две команди ще направят активния Ви прозорец да се разположи точно на половината от екрана в зависимост от стрелка, която използвате.  


Windows + Home
Тази команда минимизира всеки отворен прозорец на Вашия десктоп с изключение на активния прозорец. Натискането на този пряк път отново възстановява всички минимизирани прозорци.


Windows + T  
Windows + T преминава през миниатюри на всички отворени програми чрез Taskbar менюто.


Windows + Shift + Left и Windows + Shift + Right
Ако използвате два или повече монитора, запомните този пряк път за лесно преместване на прозореца от един екран на друг. Прозорецът запазва своите размери и относителното си положение на новия екран, което е полезно при работа с множество документи.

Windows + [число]
Програмите, прикрепени към Taskbar-а може да се стартират с натискане на Windows и съответните цифрови клавиши. Windows + 1, например, стартира първото заявление в лентата на задачите, докато Windows + 4 ще стартира четвъртото.


Windows + Space
Тази комбинация прави всеки активен прозорец прозрачен (освен слабото очертаване), така че можете да видите работния плот отдолу.

12 полезни клавишни комбинации в Windows 7

 

Ctrl+N
Създава нова папка в конкрентната директория, където се намирате и автоматично поставя „New Folder” като наименованието на папката.

Alt+ бутоните със стрелките
Командата позволява превключване съответно наляво или надясно в разглежданите страници в един уеб браузър. Когато използвате стрелката, сочеща нагоре с бутона Alt, тогава можете да преминавате в по-горно ниво, ако работите в Windows Explorer за да преминете в по-горното ниво на систематизация на файловете.

Shift+ дясно копче на мишката
При тази команда вие получавате достъп до някои скрити опции като „Pin to Start Menu”, която позволява директно вмъкване на иконата на програмата в Start Menu без нуждата от приплъзване и поставяне. Освен това можете да копирате пътеката до файла или да отворите командния ред, в който да пишете команди.

Alt+P
Отваря страничен прозорец, чрез който можете да визуализирате файла, който сте посочили, без да се налага да го отваряте. Чрез повторно натискане, прозорецът се затваря.

Win+ бутоните с цифри
Eдновременното натискане на бутоните Win и тези с цифрите ви дава достъп до определени програми върху лентата със задачите. Вие сами можете да програмирате  кои програми да се отварят със съответното число, а при добавяне и на бутонът Shift, можете да отворите нов прозорец със същата програма.

Win+ (+/-)
Тази команда отваря Magnifier- лупата, която можете да използвате за приближаване на различни обекти върху работния ви прозорец. Инструментът е особено подходящ за презентации или за визуализации на различни програми с обучителна цел.

Win+X
Командата отваря мобилният център, който е изключително подходящ за работа с преносими компютри. Мобилният център дава бърз достъп за настройване на режима на работа. Тук се включват звуковите характеристики, оптимизация на дисплея, режим на работа на батерията, мрежови настройки и др.

Win+бутоните със стрелки
Смалява или съответно увеличава прозореца, с който работите. Стрелката сочеща надолу минимизира прозореца, докато тези за ляво или за дясно го преместват в съответните страни на дисплея.

Win+D
Дава бърз достъп до работния плот.

Win+M
Минимизира всички прозорци.

Win+E
Отваря My Computer.

Win+L
Заключва компютъра ви.

 

 


Няма коментари:

Публикуване на коментар